« これは?? | Main | ついに見た!Star Wars Episod3 »

07/17/2005

Wedding singer の週末

土日両日ともweddingpartyでの賛美があった。両方ともとても恵まれた時間でした。ただ、土曜日は地震の影響をもろに受けた。午後から中央線立川におり、夜7時半までに虎ノ門のホテルに到着しなくてはならない。電車は動いていない・・ところが、偶然飛び乗れた特急列車によってすくわれ、2時間かかって新宿へ到着。唯一つ動いていた地下鉄大江戸線で青山一丁目まで行き、タクシー乗車。なんとか賛美予定2曲中1曲に間に合った。すでにstartしていた仲間の中に加わることができた、すごい!主の導きに感謝!

今日は所属しているchireメンバーの二次会にて賛美。この、新婦の大学時代のサークルがワmayンダーホーゲル部。当時の先輩やら仲間からのメッセージと、万歳三唱に胸があつくなりました。ただ、楽で楽しいものを求めがちな昨今で、あえて苦労をすることを選ぶといのは、本当に大変な決断だし勇気が必要なことだと思いました。当時の先輩から万歳の掛け声をかけてもらったとき、新婦が涙ぐんでしまった姿を見て、彼女が経験した事の大きさ、重さを垣間見たような気がしました。すばらしい瞬間でした。 決して冴えない雰囲気の人たちでも(失礼!)当時のサークルの様子を語り、時間が遡ったかのような瞬間、素晴らしい時間の輝きを見たような気がしました。新婦の「彼らは私の誇りです」という言葉がそれを物語っていました。とても素敵なアルバムを見せていただいたようなPartyでした。おめでとう!

I became wedding singer on this weekend, Saturday and Sunday. On Saturday, I was affected by earthquake; but somehow I got a wedding party and sang for my friend’s husband’s friend.  On Sunday, I attend to my choir member’s after wedding party. She had belonged to the Wandervogel club when she was a University student. Her fellows congratulated her; and they shouted to the couple by their club’s own way. I felt their past time had been wonderful. She had had great experiences threw the club. She cried and talked us the club’s members are hear pride. What a wonderful moment! I was touched so much. God bless her!!

|

« これは?? | Main | ついに見た!Star Wars Episod3 »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/100420/5133131

Listed below are links to weblogs that reference Wedding singer の週末:

« これは?? | Main | ついに見た!Star Wars Episod3 »