« Tea Time at Ginza /銀座・風月堂でお茶! | Main | The trip to Germany 10.31 »

10/27/2005

おもしろかった夜・Funny Night

今日は友人の勤める某有名テーマパーク企業のDVC10006社員のためのお祭りにて、Godspel賛美させていただきました。こちらではこの友人のお陰で何度か賛美の機会をいただいていますが、毎回自分達が楽しんじゃって、感謝!今日はトン汁や焼きうどんもごちそうになり、右のようなお土産までいただいちゃいました。友人達と打ち上げをして、その後地下鉄で帰路に付いた私。事件はその後起こった! 20分ぐらい乗るため、座ってウトウトしていたら途中から乗って来た人が目の前で大きな声で話している。耳を澄ますと目の前の酔ったサラリーマンが、一人置いて私の斜め前に立っている外人女性になにやら英語で話しかけていた。しかも間に挟まれた女の人も関係ないのに巻き込まれているらしい。おじさんは勝手に自己紹介をして、ブロークンイングリッシュで彼女に質問をしていたが、彼女は流暢な日本語で答えていた。黒縁眼鏡で、つぶらな瞳のイギリス人の彼女とどうしても英語で話したい酔ったおじさんのやり取りがおかしくて、私もつられて少し笑っていたら、「彼女の視線に何かを感じたんだよー。アイビームがね!どう言うか知ってる?」と急に振られ、私が彼女に説明するはめに。彼女は昔日本語を勉強したそうで、とても上手。一緒にいたイギリス人の男友達を訪ねて遊びに来ているという。で日本に住んでる彼は日本語がわからない。おじさんは構わず、イギリスには行ったことないが、ウイスキーが好きだ!ビートルズが大好きでCDを全部持ってる!何でも歌える!と言い出し、私達にその電車の中で、ビートルズの歌を一緒に歌うことを強要し、一緒に歌う羽目に。そこで私の降りる駅に到着したので、「あ、ここ私の駅なので、さよなら〜」と手を振った。イギリス人女性は「そんな!どうしよう〜」と言ったが、私は笑って「楽しんでね!」と言って降りて来た。酔っ払いおじさんは関西空港で事故調査をしているとかで、結構堅い仕事の人らしいが、その好奇心とおそらく、酔った勢いの行動のおかげで面白い経験をさせてもらいました。たぶんイギリス人の彼女も日本人も結構おもしろいね・・と思って帰るんじゃないかなあ。とにかく、二重の楽しみを味わった夜でした。

Tonight, I sang Gospel with friends at the carnival of our friends’ company which is very famous theme park. We have been really enjoyed, and given souvenir. After that, we went to drink. Then, I took a subway. It happened!  It would take about 20min to my station, I was taking a nap. Then, I hard a voice a drunken business man tried to talk with someone by English. He was standing in front of me and other parson was standing next to a woman who was standing next him. The other parson was English woman. A woman was not related with him but involved with them. He said he has felt something from English woman’s way of looking him! He couldn’t explain that and asked me “Do you know how to say?” Finally, I explained it her. The drunken business man looked very happy. The English woman was tourist and staying her friend’s house. She was along with the friend who was English man and couldn’t speak Japanese. But, the drunken business man didn’t care, and he explained that he liked whisky very much and loved Beatles. In addition, he forced us to sing Beatles’s songs with him in the train.  When we just started to sing, the train arrived at the station that I used. I said “It’s my station. Thanks!” I shook my hand. She said “No, what should I do?” But I said “Have a nice time!” and touch her shoulder. I had a very funny time tonight. Open mind and being curious are very important. These might make some wonderful happening like tonight.

 

|

« Tea Time at Ginza /銀座・風月堂でお茶! | Main | The trip to Germany 10.31 »

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/100420/6652119

Listed below are links to weblogs that reference おもしろかった夜・Funny Night:

« Tea Time at Ginza /銀座・風月堂でお茶! | Main | The trip to Germany 10.31 »